provat nytt recept

Provade ett nytt recept igår som jag hittade på brollopsplanering.blogg.se. Mina blev inte så här underbart hjärtformade utan runda, men om man skulle ha dem som tilltugg på bröllopet så är det en gullig idé!



Jättelätt var det att göra också! Man bara mixade ihop 2 dl riven västerbotten ost med 1 dl färsk basilika, tillägger 50 gram kallt smör, 1/4 tsk bakpulver och 1,5 dl mjöl som man mixar lite till och knådar ihop till en deg som man sedan hanterar som en pepparkaksdeg. 200 grader i 10 min högt i ugnen och man har ca 30-40 små kakor :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej. Jag har sett i ett recept pa hjartformade cookies att man skulle stoppa dem i frysen i max 15 min innan de bakas for da holl de hjartformen mycket battre....

2010-06-01 @ 22:56:29
Postat av: Berseus

Tack för tipset Jessica :) Kan vara bra att veta - fast det här gången gjorde jag dem runda med flit för jag hittade inga pepparkaksformar ;)

2010-06-02 @ 09:22:41
URL: http://berseus,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0