Måttagning och frisyrprat.

Ikväll blir det till att ta mått till klänningen! Har bestämt mig för att faktiskt slå till på klänningen som kan sys upp i Kina. Det läskiga är bara att man själv ska kunna ta alla måtten rätt, med inches! Men så länge jag avrundar uppåt och inte neråt så går det åtminstone att sy in den här hemma i Sverige sen så det ska nog gå bra :) Känns ganska bra att vara ute i så god tid, jag kommer inte behöva stressa upp mig inför eventuella förseningar hos sömmerskorna.



Har även passat på att boka tid hos frisören (för en vanlig klippning då alltså, jag ska inte gå med bröllopsfrisyr i ett helt år). Men jag kan passa på att höra med henne om hon har lite tips och idéer på frisyrer som kan passa mig! Har gått hos samma frisör i många år nu och det är hon som känner mig hår bäst så jag litar på henne :) Jag har i alla fall tänkt mig något med håret till stor del utsläppt eftersom det är det jag känner mig mest bekväm i. Dessutom tycker jag att jag blir fruktansvärd på bild med helt uppsatt hår ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0